Daar ga ik weer poging 120.473.509 of zoiets — Dutch (Netherlands)

Myfitnesspal

Forums Stel jezelf voor
Je bekijkt momenteel de berichtenborden in:

Daar ga ik weer poging 120.473.509 of zoiets

ilonameesterilonameester Member, Premium Berichten: 13 Member Member, Premium Berichten: 13 Member
Vroeger was ik altijd een slanke den. Dubbeltje noemde ze me op de lagere school. had maatje 34/36 toen ik in 1999 trouwde met de liefde van mijn leven. die liefde is er nog steeds. (Daar kwamen we onlangs nog eens pijnlijk achter toen ik i.v.m. corona apart van mijn gezin moest blijven en we het na een week niet meer vol konden houden om elkaar niet vast te kunnen houden.)
Na mijn huwelijk ging het op fysiek gebiedt wel fout. Niet omdat ik opeen slecht ging eten, maar de dingen die ik thuis niet lekker vond kwamen gewoon nooit meer op tafel. Snoep of chips dat ik niet lekker vond, dat ligt hier simpelweg niet in de kast. Ik had nog wel een actief beroep in de zorg en uitgaan was ook nog een goede activiteit, maar gestaagd kwamen er wat kilos bij.

Het ging pas echt fout toen ik moeder werd en niet meer elk weekend ergens in een disco urenlang op de boxen stond te springen en ik wat minder uren ging werken. Ik ben moeder van in middels 2 prachtige eigenwijze dochters van 19 en 16. De ene een zelfverzekerde schat die (heel frustrerend), letterlijk nooit regels overtreed. En een zelfverzekerde ondernemende dochter die nogal eens een boef is en de grenzen op zoekt, maar daar vervolgens bloedeerlijk over is, zodat we niet echt boos hoeven te worden.

Ik vindt dat ik het echt getroffen heb in het leven. Inmiddels is echt actief werken ook nog eens voorbij en ben ik casemanager verzuim bij een van de grootste en meest attente schoonmaakbedrijven van Nederland, en heb dus vooral een zittende baan.

Ik weet dus prima waar de kilo's vandaan komen. maar dagelijkse activiteit veranderen in sporten... pfff daar vindt ik nog geen goede motivatie voor.

Ik ben gepassioneerd in alles wat ik doe en stop als ik geen passie heb. Dat is voor afvallen dus een hele grote uitdaging en misschien ook mijn grootste valkuil.

Samen met mijn gezin hebben we besloten dat het voor iedereen echt tijd wordt om af te vallen of uit te gaan kijken. Maar nu...


Uitdaging 1. We zijn allemaal echte Brabantse Bourgondiërs, en ik houdt van lekker koken en bakken. de juiste balans gaan vinden in eten, een uitdaging op zich.

Hoe houden jullie de balans goed bij in koolhydraten vetten en suikers.

Uitdaging 2 ik vindt het belangrijk dat ieder van ons gezin meedoet met uitkijken/ afvallen, maar ben zoekende naar een manier waarop mijn gezin niet lijd onder deze nieuwe uitdaging van afvallen. waarbij ieder zijn eigen methode moet vinden die werkt. Bij eigenwijze pubers werkt het nu eenmaal niet om te vertellen wat wel en niet werkt. Daar willen ze toch zelf achter komen.

Hoe doen jullie dat?

Uitdaging 3 Fit blijven en fysiek gezonder worden na alle coronaperikkelen. Waarbij mijn man 1 van de eerste corona thuisgevallen was en nog steeds aan het revalideren is en nog niet aan het werk is. En ik sinds kort dus ook zelf mijn energie terug moet vinden.

Meer mensen die in deze situatie zitten?

Reacties

  • corneaartscorneaarts Member Berichten: 557 Member Member Berichten: 557 Member
    De knop om is vooral iets mentaal.
    Ik kijk niet naar mijn gezin.. maar eet Savonds wel mee. Wel iets minder.
    De Rest van de dag eet ik mijn eiwitten, tomaatjes broccoli enzovoorts.

    Je moet het wel belangrijk genoeg vinden om het te doen. Vindt jezelf belangrijk genoeg.
    Kook gezonde lekkere dingen...
    Legio mogelijkheden..

    Maar het begint bij jezelf.

    Heel veel succes!!!
  • xchantal92xchantal92 Member Berichten: 30 Member Member Berichten: 30 Member
    Goed dat je voor jezelf besloten hebt gezonder te worden!

    Zelf track ik mijn eten niet echt, want dat maakt me alleen maar gestrest (wat niet helpt bij het afvallen).

    Over pubers stimuleren kan ik je weinig zeggen, maar wat ik uit eigen ervaring weet is dat ze er achter moeten staan. Bij mij thuis werden dingen verboden, waardoor mijn broer en ik het gewoon buiten de deur kochten. Misschien met ze in gesprek gaan en hun ideetjes aanhoren? Iedere kleine stap helpt, bijvoorbeeld extra groenten eten bij de maaltijden of met zijn allen na het avondeten een half uurtje gaan wandelen.

    Heftig dat jullie nog revaliderende zijn van corona. Wat betreft sport/ bewegen zou ik iets uitkiezen wat je leuk vindt, maar wat je lichaam niet verder uitput. Je zou dit ook met een fysiotherapeut kunnen bespreken, zo iemand geeft je graag tips en oefeningen om fysiek sterker te worden.

    Heel verhaal, maar hopelijk kun je hier iets mee
  • ilonameesterilonameester Member, Premium Berichten: 13 Member Member, Premium Berichten: 13 Member
    dank je voor jullie steun, veel herkenbaar. natuurlijk kun je nooit een ander verplichten mee te doen. Dat doen we ook zeker niet, maar ieder roept zelf al een hele tijd dat het anders moet. Dus daarom samen ervoor gaan, ieder op zijn eigen manier.
  • corneaartscorneaarts Member Berichten: 557 Member Member Berichten: 557 Member
    Zeker. Samen sterk!!
    Je kan elkaar steunen.

    Het is heel flauw steeds..
    Maar het blijft een mentaal ding.
    Willen is dan beter dan moeten.

    Het is een kwestie van patronen doorbreken. En er is niets moeilijkers.

    Toen ik nog rookte, was de lekkerste sigaret net na het avondeten.. lekker aan tafel ..
    Toen ik stopte met roken, ben ik meteen alles op gaan ruimen na het eten. Gewoon om de verleiding te weerstaan.
    Na 17 jaar doe ik dat nog steeds.

    Zo kan je dat ook doen met snacks, koekjes en ander bewerkt troost voedsel.
  • vvroegopvvroegop Member Berichten: 120 Member Member Berichten: 120 Member
    Welkom Ilona en de beste wensen.
    Zelf ook aangekomen door zittend werk. Nu 122 kg. Zelf een zoon van 20 die ook heel erg is aangekomen en heeft nu ook striemen ervan gekregen. Eerst vijf keer in de week heen en terug naar de universiteit op de fiets en nu al een maand of 8 thuis.
    We hebben nu wel besloten samen te gaan fietsen/wandelen en probeer regelmatig aan te geven dat een gezonde leefstijl(voeding/beweging) erg belangrijk is. Ook samen naar een paar docu's gekeken op netflix en de masterclasses omroep Max. Hij gaat nu af en toe met een vriend ook wat fietsen en als hij boodschappen doet loopt hij een extra rondje. Ik vond het erg moeilijk.
  • xchantal92xchantal92 Member Berichten: 30 Member Member Berichten: 30 Member
    Ik weet niet of iemand hier iets aan heeft, maar ik gebruik sinds een paar maanden de app "samengezond" (van Menzis). Deze app kan je helpen gezondere gewoontes aan te leren.

    Zo gebruik ik het weekdoel om mezelf te stimuleren extra te bewegen. Je krijgt punten voor het bijhouden van wandel-/fiets-/hardloopactiviteiten en iedere week moet je een x aantal punten halen. Haal je deze, dan mag je op maandag een beloning uitzoeken, zoals een waardebon van 3 euro voor de HEMA of Coolblue. Deze bonnen spaar ik dan op en dan koop ik hier iets leuks voor (vaak hoef ik niet eens bij te leggen, omdat je er zoveel je wilt mag gebruiken bij het afrekenen).
  • YvetteBiancaCYvetteBiancaC Member Berichten: 18 Member Member Berichten: 18 Member
    Hoi Chantal, dank voor tip! Groetjes
  • beaduinmeijerbeaduinmeijer Member Berichten: 3 Member Member Berichten: 3 Member
    Je verhaal is voor mij zo herkenbaar. Alleen zijn onze dochters nu allebei de deur uit. Dit maakt het voor mij makkelijker; Voorheen was het nogal eens dat mijn oudste die het langst ( weer) thuis woonde, snoep, koek en ander lekkers vroeg of zelf kocht. Ook verleidde we elkaar regelmatig tot een heerlijke vrijdagmiddagborrel met alles erop-en eraan.
    Nu ze op zichzelf woont, koop ik niets meer wat te calorie-rijk is.
    Manlief doet ook mee. Dus we eten samen. Alleen hij doet echt low carb, high vet.
    Het Avondeten maak ik low carb en low vet, als lunch eet ik ook vaak een salade en dan heeft mijn man een dressing met vet en ik een vetarme. En ontbijten doen we meestal niet samen want hij staat eerder op.
Log In of Registreer om te reageren.