Meer eten?? — Dutch (Netherlands)

Calorieënteller

Je bekijkt momenteel de berichtenborden in:

Meer eten??

difisharkdifishark Berichten: 14 Member Member Berichten: 14 Member Member
Hallo allemaal,
Ben nu een week of 3/ bezig om op mijn voeding te letten noteer wat ik eet in MyfitnessPal, doe 2a3x per week crossfit.
Ik moer zeggen dat ik nu ook een kleine 3 kilo kwijt ben dus vooralsnog gaat het goed.
Nu de vraag ik merk wel en dan vooral op het werk( bouw) dat ik overdag wel gammel ben,
Is dit het lichaam die aan de nieuwe situatie moet wennen of is het lichaam die zegt meer eten!!
Een kleine opsomming van wat ik gemiddeld eet op een dag.
0:700 één sneetje brood. Of yoghurt.
0:900 twee sneetjes brood en banaan.
11:00 appel of ander fruit.
12:30 twee sneetjes brood en sinaasappel.
15:00 fruit.
18:00 groente met een klein beetje rijst of krieltjes met een stukje vlees of vis.
Op trainingsdagen maaltijdsalade.
Savonds eigenlijk niets meer misschien een handje ongezouten en ongebrande noten.
Natuurlijk drink ik de hele dag wel.

Reacties

  • Sandraatje123Sandraatje123 Berichten: 326 Member Member Berichten: 326 Member Member
    Als je dat invoert op de app, op hoeveel calorieën kom je dan uit? Denk eraan goed te kijken of de calorieën op de verpakking overeen komen met Mfp
  • itzhanne82itzhanne82 Berichten: 2,468 Member Member Berichten: 2,468 Member Member
    Is dit het lichaam die aan de nieuwe situatie moet wennen of is het lichaam die zegt meer eten!!
    Als je een tekort hanteert zegt je lichaam sowieso na een tijdje "meer eten", want het wil in homeostase zijn. Als je in een tekort zit, ben je dat niet, dus zal je lichaam je signalen geven (of zich aanpassen) om dat te herstellen.

    Heb je al je BMR & TDEE uitgerekend om je startpunt te bepalen qua kcal en/ of macro's? Want je overzicht zegt vrij weinig.
  • difisharkdifishark Berichten: 14 Member Member Berichten: 14 Member Member
    BMR en TDEE heb ik al eens uitgerekend maar weet niet zo goed wat ik er mee moet doen.
  • itzhanne82itzhanne82 Berichten: 2,468 Member Member Berichten: 2,468 Member Member
    Nou, dat is vrij simpel; daar baseer je je kcal inname op. Start daar eerst maar eens mee. En een tip; lees het forum maar eens door, want daar staat heel veel informatie over voeding, leefstijl & training.
  • difisharkdifishark Berichten: 14 Member Member Berichten: 14 Member Member
    Hier een screenshot dit is een trainingsdag
  • itzhanne82itzhanne82 Berichten: 2,468 Member Member Berichten: 2,468 Member Member
    Dit zegt niks. Het is een screenshot van je ontbijt en zegt zonder context helemaal nada. Wat ik zei; ga eerst je BMR & TDEE bepalen... houd 1.2-1.8gr per kilo lichaamsgewicht voor eiwitten, 0.8gr-1gr. voor vetten en vul de rest op met koolhydraten. Daarbij kun je met je vetten en koolhydraten spelen en wordt vaak alleen in de praktijk duidelijk wat goed voor je werkt. Maar de basis staat hierboven. Bepaal daarnaast ook je doel, dat lees ik ook nergens. M.a.w. ik kan slecht antwoord geven, omdat de vraag niet duidelijk is.
  • difisharkdifishark Berichten: 14 Member Member Berichten: 14 Member Member
    Screenshot is iid niet helemaal duidelijk, ging mij meer om de dagelijks calorieën te laten zien die MFP heeft uitgerekend
  • itzhanne82itzhanne82 Berichten: 2,468 Member Member Berichten: 2,468 Member Member
    ging mij meer om de dagelijks calorieën te laten zien die MFP heeft uitgerekend
    Maar wat is je vraag hierbij? Of wat wil je weten?
  • difisharkdifishark Berichten: 14 Member Member Berichten: 14 Member Member
    De vraag zoals ik het al gesteld had was, dat ik gedurende dag toch een beetje gammel wordt. En de vraag hierop was is dit het lichaam die moet wennen aan de nieuwe situatie of zegt het lichaam ik moet meer eten!!
    Maar als ik weer meer ga eten kom ik weer aan dus dan is de hele opzet van MFP weg.
  • Sandraatje123Sandraatje123 Berichten: 326 Member Member Berichten: 326 Member Member
    Dat is voor ons niet te beantwoorden op basis van deze informatie. Maar het is voor jou wel na te gaan op basis van je BMR en TDEE en door uit te proberen wat het effect is als je daar een bepaald aantal calorieën onder gaat zitten.
  • corneaartscorneaarts Berichten: 403 Member Member Berichten: 403 Member Member
    Het kan best dat je wat honger gevoel krijgt. Ik had/heb dat ook. Ik pak dan snoeptomaten of worteltjes. Laag in calorieën en veel vezels. Daarnaast boordevol vitaminen en andere stoffen die je goed kan gebruiken.

    Een beetje gammel werd ik als ik te laag in vet percentage kwam.
  • itzhanne82itzhanne82 Berichten: 2,468 Member Member Berichten: 2,468 Member Member
    @difishark zei:
    De vraag zoals ik het al gesteld had was, dat ik gedurende dag toch een beetje gammel wordt. En de vraag hierop was is dit het lichaam die moet wennen aan de nieuwe situatie of zegt het lichaam ik moet meer eten!! Maar als ik weer meer ga eten kom ik weer aan dus dan is de hele opzet van MFP weg.

    Hierop is geen antwoord te geven omdat er niks bekend is van je BMR, TDEE, je mate van sport, hoe intensief je sport of je doel. Ik mis je gegevens zoals leeftijd, leefstijl, gewicht en lengte die dat, BMR & TDEE, bepalen. Het kan de stand van de maand zijn dat je je gammel voelt met het geposte screenshot. Zonder context van het bovengenoemde kan ik moeilijk een juist antwoord geven.
Log In of Registreer om te reageren.