Advies: afvallen en een verleden van eetstoornissen — Dutch (Netherlands)

Advies: afvallen en een verleden van eetstoornissen

Hoi allen (en in het specifiek diegenen die ooit een eetstoornis gehad hebben),

Vandaag heb ik besloten dat "het roer om moet". Ik heb flink wat kilo's voor de boeg en wil het afvallen daarom serieus aanpakken. In mijn tienerjaren heb ik een eetstoornis gehad, waardoor ik de angst heb om weer terug te vallen in obsessief gedrag. Of een ziekelijk gelukzalig gevoel te krijgen als het afvallen lukt. Hoe gaan jullie hiermee om? Wat zijn dingen die jullie wel/niet doen? Waar let je op? Ik wil dit graag op gezonde wijze doen en heb het vertrouwen dat ik dit kan, maar wat adviezen zijn zeer welkom :smile:

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,808 Member
    Goed dat je het roer om wilt gooien, maar ik denk dat je met je vraag hier niet op het juiste forum bent. Dit kun je beter met een professional bespreken.
  • tanja_beijleveld
    tanja_beijleveld Berichten: 57 Member
    Hoi eliselaam!
    Zeker goed dat je het roer om wilt gooien, maar net als wat itzhanna82 zegt zou ik als je zo'n verleden hebt een professional inschakelen. Die kan je precies vertellen tor hoever je wel mag gaan en daarmee bespreek je je voortgang en die wijst je er veel makkelijker op od je in oude valkuilen stapt.

    Ikzelf loop ook bij een dietiste wat als voordeel heeft dat ze me er al een paar keer op heeft gewezen als ik obsessief gedrag begon te tonen.

    Je mag me natuurlijk altijd toevoegen en ik vind het altijd gezellig om gewoon via de berichten te kletsen en aan te moedigen!

    Maar als je echt iemand wilt die ook op obsessief gedrag gaat letten kun je gewoon beter ook een professional inschakelen.

    Ik zelf heb er echt geen spijt van. Is een goede stap van mij geweest voor mezelf om hulp in te schakelen.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 613 Member
    Ik heb niet de kennis op het gebied van eetstoornissen, maar om rustiger te worden , minder stress te hebben en dus meer in contact met jezelf te komen, kunnen ademhalingsoefeningen,
    Meditatie , of een wandeling door het bos,
    Je meer in balans brengen.

    Door rustiger te worden krijg je meer rust terug. Daardoor minder pieken om te gaan eten door stress.

    Succes!
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,253 MFP Moderator
    Welkom en succes!