Vraag over netto calorieën. — Dutch (Netherlands)

Calorieënteller

Forums Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
Je bekijkt momenteel de berichtenborden in:

Vraag over netto calorieën.

sakurablossoms82sakurablossoms82 Member Berichten: 36 Member Member Berichten: 36 Member
Laat ik eerst eens wat gegevens geven die belangrijk zijn bij deze vraag:
BMR: 1.651 kcal
Dagelijks energie verbruik volgens de H&B calculator: 2.270 kcal
TDEE: 1.703 kcal
Ik eet nu ongeveer 1710 kcal (als ik de dag nog honger heb dan eet ik tot 1800 kcal.)
Op mijn 'cheatdag' mag ik van mezelf 1900-2000 kcal eten maar blijf tot nu toe hangen op 1900 kcal.
Ik doe cardio workouts die MFP schat tussen de 500-700 kcal aan verbranding, lijkt me nogal veel aangezien ik die maar een half uur tot een uur doe.

Ik was net mijn macro's enzo aan het bekijken en kwam ik "netto calorieën" tegen. Geen idee wat dat zijn en dus de FAQ gelezen van MFP over wat het is. En dan staat er bij dat je als vrouw niet minder dan 1200 verbruikte calorieën moet eten. Maar bedoelen ze daar nou de netto calorieën mee of die 1710 kcal? Zo had ik vandaag en gister rond de 1700 kcal gegeten maar omdat ik op beide dagen een uurtje work outs heb gedaan en ook nog wat gewandeld heb komt mijn netto kcal dus net onder de 1000 kcal. Moet ik nu meer gaan eten of minder fanatiek m'n cardio work outs doen? Of kiezen tussen wandelen of work outs?

Moet toegeven dat ik het wel wat eng vind om weer meer te gaan eten omdat ik nu qua afvallen nog prima op schema zit waardoor ik nog gemotiveerd ben. Maar ik werk natuurlijk wel naar een patroon wat ik als het goed is gewoon altijd kan volhouden.

Dit is de informatie die MFP geeft: https://support.myfitnesspal.com/hc/nl/articles/360032273692-Wat-zijn-Netto-Calorieën-

Reacties

  • itzhanne82itzhanne82 Member Berichten: 2,704 Member Member Berichten: 2,704 Member
    Klopt je TDEE wel? Die verschilt maar 50 kcal met je BMR. Dat zou beteken dat over de gehele dag niets doet. Niet eens wandelt of sport.
    Je weet wel dat wanneer je over je tekort gaat dat je niet afvalt? Als je honger hebt is het niet de bedoeling dat je meer gaat eten (kijk eens naar meer volume voedsel), omdat dat je tekort over de week teniet zal doen. Net als die cheat days. Cheat days zijn onzin en wanneer je die "nodig" hebt dan zou je eens goed naar je voeding moeten kijken. Het geeft in feite een "go" om te eten wat je normaal niet mag.

    Netto calorieën is weer iets wat in theorie wel klopt, maar het allemaal onnodig moeilijk maakt. In je TDEE zitten namelijk al je calorieën die je "verbrandt" dus is het niet de bedoeling dat je bij eet. Afgezien van dat overschatten mensen vaak hun verbrande calorieën waardoor ze toch teveel eten en niet afvallen. Heel simpel; eet op basis van je TDEE en eet niet bij.
  • sakurablossoms82sakurablossoms82 Member Berichten: 36 Member Member Berichten: 36 Member
    Ja volgens mij klopt de TDEE niet, heb nu een andere calculator gebruikt en die geeft 2,218 kcal aan.

    En die cheat day is niet echt een cheat day, Ik let dan nog steeds op maar mag dan van mezelf bijvoorbeeld wel pizza, die appelflap etc maar met mate.
  • itzhanne82itzhanne82 Member Berichten: 2,704 Member Member Berichten: 2,704 Member
    Oké, maar wat is je idee achter je cheatday? Je kunt gewoon pizza of anderzijds lekkers eten, alleen pas je dat zo in dat het binnen je calorieën past, daar heb je geen cheat day voor nodig.
  • sakurablossoms82sakurablossoms82 Member Berichten: 36 Member Member Berichten: 36 Member
    Ja I know, dat doe ik op de 'frietdag' ook. Dan zorg ik dat ik met de friet uit de airfryer niet over de grens ga. Ik heb van huis uit een frietdag meegekregen en had zoiets van die houd ik er gewoon in en dat lukt prima nu met airfryer. Maar dat cheatdag principe gebruik ik ook dat ik niet ook weer teveel ongezond ga eten want ik ken mezelf.
Log In of Registreer om te reageren.