Op zoek naar vriendjes — Dutch (Netherlands)

Calorieënteller

Je bekijkt momenteel de berichtenborden in:

Op zoek naar vriendjes

charlottelap1992charlottelap1992 Berichten: 5 Member Member Berichten: 5 Member Member
Hoi!
Ik ben sinds begin van het jaar bezig en ben zo rond de 12 kilo kwijt. Mijn eerste doel was 10 kilo inmiddels behaald, (zie foto) maar wil er eigenlijk nog 10 kwijt. Dit gaat heeeeel erg moeizaam aangezien ik niet meer zó streng wil zijn voor mezelf als bij de eerste 10. Ik weeg nu 77,7 en wil eigenlijk naar de 70. Ik sport 4/5 keer in de week. Ik heb een beetje het idee dat ik op dit gewicht blijf hangen. :( Heeft er iemand nog tips en tricks waarmee ik door deze periode kom?
juni 2019 aangepast

Reacties

• Alexxis85Alexxis85 Berichten: 10 Member Member Berichten: 10 Member Member
    Hoi 🙂
    Allereerst super knap dat je al zo ver bent gekomen! 👍🏼💕 Ik wou dat ik al zo ver was hihi het is idd demotiverend als het een tijdje langzaam gaat, maar beter langzaam dan helemaal niet toch? Ik stuur je wel even een vriendschapsverzoek.
  • vallieveropdanafvallieveropdanaf Berichten: 19 Member Member Berichten: 19 Member Member
    Good bezig! Ik ga je volgen!
  • LaurensE1LaurensE1 Berichten: 979 Member, MFP Moderator, Greeter, Premium MFP Moderator Berichten: 979 Member, MFP Moderator, Greeter, Premium MFP Moderator
    Welkom op het forum, en je bent zo te zien al op de helft; maar het lastigste is natuurlijk het eind doel halen én dan op gewicht blijven. Succes :)
  • kamerferdikamerferdi Berichten: 35 Member Member Berichten: 35 Member Member
    Hey Charlotte,

Heb je wel je caloriebehoefte bijgesteld door je BMR en TDEE opnieuw te berekenen? Zo ja, dan is het is nog steeds normaal als je een tijdje geen/weinig gewicht verliest bijv. door stress, hormoonhuishouding of andere schommelingen. Ik zou een maand consistent blijven eten en bewegen en dan kijken of er echt geen dalende lijn is over die periode. Dan zou je minder kunnen eten of harder trainen. Maar als het gewicht alleen langzaam daalt, dan doe je het prima :)!
  • itzhanne82itzhanne82 Berichten: 2,551 Member Member Berichten: 2,551 Member Member
    Ik weeg nu 77,7 en wil eigenlijk naar de 70. Ik sport 4/5 keer in de week. Ik heb een beetje het idee dat ik op dit gewicht blijf hangen. Heeft er iemand nog tips en tricks waarmee ik door deze periode kom?
    Je BMR & TDEE herberekenen. Als je minder gaat wegen, dan gaat je energiebehoefte ook naar beneden. Je kunt 2 dingen doen;
    1. Calorieën bijstellen naar beneden
    2. Meer energieverbruiken (dus meer bewegen) zodat je weer in een tekort beland met hetzelfde aantal kcal
    Dit gaat heeeeel erg moeizaam aangezien ik niet meer zó streng wil zijn voor mezelf als bij de eerste 10
    Dit geeft mij de indruk dat je te rigoreus van start bent gegaan. Je teveel ontzeggen vanuit een eetpatroon waarbij je je dit waarschijnlijk niet oplegde? Probeer jezelf niet beperken, maar lekkernijen in te plannen binnen je kcal-budget. De zucht zal alleen maar groter worden als je je bepaalde zaken gaat ontzeggen.
  • xShrnnwasbezetxShrnnwasbezet Berichten: 6 Member Member Berichten: 6 Member Member
    We zijn inmiddels weer een paar maanden verder, ik ben benieuwd hoe je er nu voor staat 🤗💪
Log In of Registreer om te reageren.