20 kilo afvallen- wie doet er mee? - Pagina 4 — Dutch (Netherlands)

Calorieënteller

Je bekijkt momenteel de berichtenborden in:

20 kilo afvallen- wie doet er mee?

124

Reacties

  • ReinderRendierReinderRendier Berichten: 152 Member Member Berichten: 152 Member Member
    Op en neer, blijf maar op hetzelfde gewicht hangen, 105 +- 1 kg. Mijn buikomvang is toevallig ook 105 cm, die heb ik gisteren gemeten want de weegschaal alleen klopt niet.

    En gek genoeg kijkt iedereen verbaasd als ik zeg dat ik te dik ben en aan het afvallen ben, alsof ik alleen mijn buik zie.
  • itzhanne82itzhanne82 Berichten: 2,468 Member Member Berichten: 2,468 Member Member
    Als je op hetzelfde gewicht blijft hangen, zit je niet (meer) in een tekort.
  • Sandraatje123Sandraatje123 Berichten: 326 Member Member Berichten: 326 Member Member
    Hier ook een plus, 2 kilo ofzo. Jammer... weer even mijn focus hervinden
  • corneaartscorneaarts Berichten: 403 Member Member Berichten: 403 Member Member
    Die focus komt weer. Het gaat lukken!!
    Ik ben ook wel eens wat zwaarder.
    Soms onverklaarbaar. Vocht? Toch iets meer gegeten. De trend is belangrijker. Als die maar naar beneden gaat.
  • Sandraatje123Sandraatje123 Berichten: 326 Member Member Berichten: 326 Member Member
    Vandaag gaat in elk geval lekker, zojuist 40 km gefietst. Heerlijk
  • Sandraatje123Sandraatje123 Berichten: 326 Member Member Berichten: 326 Member Member
    de trend gaat zeker naar beneden, maar rustiger dan ik gewend ben. Maar dat is waarschijnlijk beter om straks stabiel te worden en blijven
  • itzhanne82itzhanne82 Berichten: 2,468 Member Member Berichten: 2,468 Member Member
    @Sandraatje123 zei: vandaag gaat in elk geval lekker, zojuist 40 km gefietst. Heerlijk

    Lekker bezig! Stond een straf windje!
  • Sandraatje123Sandraatje123 Berichten: 326 Member Member Berichten: 326 Member Member
    Sommige stukken wel ja, maar ach, het was zonnig en droog dus ik was allang blij 😎
  • groetje137groetje137 Berichten: 32 Member Member Berichten: 32 Member Member
    Zijn er hier ook mensen die sonja bakker volgen?
  • GuylaenenGuylaenen Berichten: 12 Member Member Berichten: 12 Member Member
    Leuk dat ik hier dit draadje vind.
    Nog maar net 2d geleden begonnen.
    Met mijn startgewicht van 113kg, moet er minstens 23kg af.
    90kg was het gewicht dat ik tot 4j terug moeiteloos kon houden door het regelmatige sporten(lopen).
    Door verandering van werk met stress tot gevolg bleven de sportmomenten achterweg en sloop het snoep en de zware bieren in mijn leven.

    Dit wordt wel een lange rit, maar de focus en de doelstellingen zijn aanwezig.
    1. Eerst naar de grens van 100kg (-13kg)
    2. Vervolgens neem ik het lopen opnieuw op (tot 4j terug was 3x 10km per week geen uitzondering) en hoop ik verder tot op 90 kg (nog eens -10kg) te geraken

    Belangrijk bij mezelf zijn vooral de avonden (snoep) en de weekends (bierliefhebber).
    Om alles een beetje in goede banen te leiden heb ik ook een diëtiste onder de arm genomen die me gedurende 12 consultaties opvolgt, dan zijn we toch al snel een half jaartje verder.

    Ik volg het hier zeker op en zal zeker zo nu en dag een update geven. Leuk om hier te lezen dat we allemaal hetzelfde doel hebben :-)
  • LaurensE1LaurensE1 Berichten: 892 Member, MFP Moderator MFP Moderator Berichten: 892 Member, MFP Moderator MFP Moderator
    Hoi Guy, welkom en veel succes!

    Hoe denk je jouw doelen te gaan behalen? Reken je BMR & TDEE uit online (via Google kan je dat makkelijk vinden, TDEE calculator bijvoorbeeld) en kijk wat haalbaar is :)

    Als je vragen hebt, stel ze gerust.
  • GuylaenenGuylaenen Berichten: 12 Member Member Berichten: 12 Member Member
    LaurensE1 schreef: »
    Hoe denk je jouw doelen te gaan behalen? Reken je BMR & TDEE uit online (via Google kan je dat makkelijk vinden, TDEE calculator bijvoorbeeld) en kijk wat haalbaar is :)

    Met een TDEE van 2400 en een inname van max 1900 zou het wel goed moeten komen
  • itzhanne82itzhanne82 Berichten: 2,468 Member Member Berichten: 2,468 Member Member
  • phildhontphildhont Berichten: 10 Member Member Berichten: 10 Member Member
    Hallo iedereen, vandaag ook opnieuw begonnen
    Enkele jaren terug 15kg afgevallen maar zodra ik de controle verlies kwam alles er terug aan
    Hopelijk lukt het mij terug.
  • corneaartscorneaarts Berichten: 403 Member Member Berichten: 403 Member Member
    Vast wel!!! Succes!!
    De eerste stap heb je al gezet
  • groetje137groetje137 Berichten: 32 Member Member Berichten: 32 Member Member
    Hoe is het de afgelopen week gegaan? Iedereen afgevallen?
    Hier 0,6 eraf deze week. Totaal nu 6,1 kwijt. Weeg nu 96,2. Op naar de 95 kilo!!!!
    Iedereen maar weer succes
  • GuylaenenGuylaenen Berichten: 12 Member Member Berichten: 12 Member Member
    Top gedaan
    Bij mij is maandagochtend het weegmoment, tot nu toe heb ik er alle vertrouwen in.
  • GuylaenenGuylaenen Berichten: 12 Member Member Berichten: 12 Member Member
    Week 0 : 112,9kg
    Week 1 : 110,9kg (-2,0)
  • itzhanne82itzhanne82 Berichten: 2,468 Member Member Berichten: 2,468 Member Member
    @Guylaenen wat is beweegreden om 1x per week te wegen in tegenstelling tot elke dag en dan het weekgemiddelde te nemen?
  • GuylaenenGuylaenen Berichten: 12 Member Member Berichten: 12 Member Member
    itzhanne82 schreef: »
    @Guylaenen wat is beweegreden om 1x per week te wegen in tegenstelling tot elke dag en dan het weekgemiddelde te nemen?
    Bij vorige pogingen ging ik dagelijks (soms zelfs 's morgens / 's avonds) op de weegschaal staan. Voor mij persoonlijk is dit geen goede gewoonte. Durfde mezelf al eens ongezond te belonen tussendoor als het positief was.
    Nu is het ganse week focus naar maandagochtend toe, hoewel ik me occasioneel toch af en toe weeg door de week (maar dan zonder noteren of akties)

  • itzhanne82itzhanne82 Berichten: 2,468 Member Member Berichten: 2,468 Member Member
    Oké en JUIST om de reden dat jij aangeeft, het getal op de weegschaal heeft waarde, is het verstandig dagelijks te wegen en het weekgemiddelde uit te rekenen. Zo krijg je beter inzicht in je progressie, want je hebt concrete data. Een enkele weging in de week zegt heel weinig zonder context.

    Maar ik snap je punt overigens wel hoor, alleen zou ik anders aanraden. :wink:
  • GuylaenenGuylaenen Berichten: 12 Member Member Berichten: 12 Member Member
    Week 0 : 112,9kg
    Week 1 : 110,9kg (-2,0)
    Week 2 : 110,2kg (-0,7)
  • M1ssDutchieM1ssDutchie Berichten: 4 Member Member Berichten: 4 Member Member
    Ik doe zeker mee, mij mag je toevoegen.. Iedereen hier mag me toevoegen :)
  • kamerferdikamerferdi Berichten: 35 Member Member Berichten: 35 Member Member
    Ik zie deze topic pas net, maar was begin april begonnen. Inmiddels 8,7 kg kwijt.

    Af en toe kunnen er grote verschillen tussenzitten die worden veroorzaakt door vochttoename of verlies. Soms lijkt het dan alsof je ineens 2 kg bent aangekomen/afgevallen. Als je net begint met afvallen zal je vooral vocht verliezen. Als je een paar dagen ineens veel gaat eten (met name zout) kan je ook weer veel vocht vasthouden. Dit is heel normaal en dien je rekening mee te houden, zodat je niet gedemotiveerd raakt.

    Voor mij werkt het beste om het te houden op 0,3-1 kilo per week. Nog meer afvallen wil niet zeggen meer vetverlies. Je wilt immers niet al je vetvrije massa verliezen die ervoor zorgt dat je je caloriebehoefte hoger kan houden.
  • kamerferdikamerferdi Berichten: 35 Member Member Berichten: 35 Member Member
    Ik weeg overigens bijna elke ochtend. Het helpt mij de schommelingen in gewicht te herkennen. In een paar dagen of 1-2 weken kan je veel schommelingen hebben gehad in je gewicht die niet hoeven te betekenen dat je ook echt bent afgevallen/aangekomen. Je zal op langere termijn moeten kijken of het ook echt een dalende lijn is (waar pieken en dalen bijhoort).

    Het bijhouden van je buikomtrek en de spiegel kunnen je ook helpen bij je progressie.
Log In of Registreer om te reageren.