ik val niet af 😢 — Dutch (Netherlands)

Calorieënteller

Je bekijkt momenteel de berichtenborden in:

ik val niet af 😢

Dahdouh30Dahdouh30 Berichten: 1 Member Member Berichten: 1 Member Member
hey ben nu een maandje bezig met gezonder (minder te eten) ik eet vaak slaatjes en probeer helemaal niet te snoepen maar ik merk dat ik toc niet afval ? kan iemand tips meedelen ? wat eten jullie zoal met lunch want dit vindt ik vaak moeilijk op het werk

Reacties

  • itzhanne82itzhanne82 Berichten: 2,465 Member Member Berichten: 2,465 Member Member
    Als je niet (meer) afvalt zit je niet in een energietekort. Belangrijk hierbij is; registreer je alles nauwkeurig? Wat is je BMR & TDEE? Hoe lang heb je dit tekort wat je had aangehouden?
  • corneaartscorneaarts Berichten: 403 Member Member Berichten: 403 Member Member
    Als je gezonder eet, kan het best zijn dat je nog steeds een calorie overschot hebt.
    Met veel fruit, bijvoorbeeld, kan je aardig wat calorieën binnen krijgen. Maar het is wel gezond.

    Alles Dus goed noteren.

    Er zijn diverse voedingsmiddelen die je als lunch kan eten. Vezelrijke voeding bijvoorbeeld.

    Maar ook komkommer tomaatjes wortel etc etc
  • Joyce040617Joyce040617 Berichten: 9 Member Member Berichten: 9 Member Member
    Hoe doen jullie het dan. Stel je mag 1400 per dag eten, kan je dan best zakken naar 1300 of naar 1200? Om toch terug af te vallen.. Ik zit ook met dat probleem. Er zijn ondertussen wel kg af, maar ik blijf hangen op deze moment..
  • corneaartscorneaarts Berichten: 403 Member Member Berichten: 403 Member Member
    Als je niet meer afvalt... eet je net zoveel calorieën als dat je verbrand.

    Dan kan je er ook voor kiezen om meer te bewegen. Of de grote spiergroepen gaan trainen.
    Squatten, deadliften e.d.

    Of iets minder calorieën eten...
  • itzhanne82itzhanne82 Berichten: 2,465 Member Member Berichten: 2,465 Member Member
    Joyce, hoe weet je dat je 1400 eet? 1400 is heel weinig. Wat is je BMR en TDEE? Wat Corné ook aangeeft, kiezen om je verbruik omhoog te gooien of zakken in calorieën. Persoonlijk zou ik kiezen voor meer bewegen omdat ik liever niet minder eet.
  • Joyce040617Joyce040617 Berichten: 9 Member Member Berichten: 9 Member Member
    De berekening met de BMR en de TDEE had aan dat ik 1600 moest eten, maar dat ik er daarvan -200 moest doen had ik ergens gelezen. Dus at ik 1400 per dag. Daar ben ik goed mee afgevallen. Ik vind het zelfs moeilijk om hieraan te raken.. 🤔 maar nu blijf ik dus hangen dus wil ik terug zakken.. sporten is heel moeilijk, heb een zoontje en geen oppas wanneer ik zou willen gaan joggen..
  • corneaartscorneaarts Berichten: 403 Member Member Berichten: 403 Member Member
    Je kan ook in huis sporten.
    Planking, squatten, opdrukken, buikspieroefeningen, touwtje springen,
    Het is vaak meer prioriteit dan tijd...

    Het is soms even zoeken... Maar er kan veel.
  • Joyce040617Joyce040617 Berichten: 9 Member Member Berichten: 9 Member Member
    > @corneaarts zei:
    > Je kan ook in huis sporten.
    > Planking, squatten, opdrukken, buikspieroefeningen, touwtje springen,
    > Het is vaak meer prioriteit dan tijd...
    >
    > Het is soms even zoeken... Maar er kan veel.

    Snap ik volledig! Maar sporten is voor mij echt een stevige wandeling, joggen, hardlopen ,.... dat bedoelde ik met dat dat mij niet lukt qua mijn zoontje van een jaar.. Ik ben ook geen persoon die "graag" sport. Dus ik doe het gewoon liever door gezonder te eten of calorieën te tellen.. lukt voor mij persoonlijk beter dan sport, maar dat terzijde want dat was de vraag niet 😉 ik bedoelde gewoon of ik moest zakken met calorieën en hoeveel dan, maar alvast bedankt voor de uitleg!
  • itzhanne82itzhanne82 Berichten: 2,465 Member Member Berichten: 2,465 Member Member
    De berekening met de BMR en de TDEE had aan dat ik 1600 moest eten, maar dat ik er daarvan -200 moest doen had ik ergens gelezen.
    BMR & TDEE zijn 2 verschillende dingen. BMR zijn je kcal die je minimaal dient te consumeren en TDEE zijn je kcal die je nodig hebt om op gewicht te blijven incl. je activiteitenniveau. M.a.w. Die 1600; is dat je BMR of je TDEE? Voor een TDEE lijkt me dit nogal aan de lage kant, maar wie weet ben je wel heel klein en weeg je niet zoveel.
  • itzhanne82itzhanne82 Berichten: 2,465 Member Member Berichten: 2,465 Member Member
    Om je overigens een beeld te geven hoe gewicht fluctueert, maar wanneer je consistent blijft je echt wel resultaat ziet. Hier mijn grafiek van afgelopen 6 maanden in een cut. Afgelopen week ging ik ineens stijgen, maar sinds donderdag is het plots weer gaan dalen. Vanochtend mijn laagste gewicht na een lange tijd. Laatste 2 weken heb ik bij enkele dagen 20 min. extra cardio toegevoegd.

    zxgsmcwihwb9.jpg
  • corneaartscorneaarts Berichten: 403 Member Member Berichten: 403 Member Member
    Hier ook.
    Laatste maand gaat het wat sneller.
  • itzhanne82itzhanne82 Berichten: 2,465 Member Member Berichten: 2,465 Member Member
    @corneaarts ; jij weegt niet dagelijks zie ik?
  • konijntjehupkonijntjehup Berichten: 5 Member Member Berichten: 5 Member Member
    misschien een tip het you tube kanaal van lucy squat veel work outs met indoor walking of de cardio trainingen van optima vita
  • corneaartscorneaarts Berichten: 403 Member Member Berichten: 403 Member Member
    > @itzhanne82 zei:
    > @corneaarts ; jij weegt niet dagelijks zie ik?

    Klopt alleen op de sportschool. Thuis heb ik geen weegschaal. De ene keer is het savonds de andere keer smorgens....
  • nourishcoachingnourishcoaching Berichten: 1 Member Member Berichten: 1 Member Member
    Vaak gaat het aan het begin met afvallen prima maar dan raakt het lichaam gewend aan je eetpatroon/beweging, time to change it up! Ik zie dat je noemt dat je veel "slaatjes" noemt, bedoel je dan bijv. de huzarensalade e.d.? Dit is namelijk niet de meest gezonde keuze en zou je kunnen aanpassen naar een gezondere variant. Ook een nieuw trainingsschema kan jou helpen met meer resultaten! Mocht je wat meer advies willen laat het dan gerust weten
  • itzhanne82itzhanne82 Berichten: 2,465 Member Member Berichten: 2,465 Member Member
    Het switchen van trainingsschema is niet de weg naar meer resultaat; het is schijnprogressie. Voor meer resultaat is het niet nodig om je trainingsschema om te gooien. Maar dat on a sidenote.
  • DabbyOiDabbyOi Berichten: 8 Member Member Berichten: 8 Member Member
    Hoe ‘verbrand’ je ‘t ?
  • LaurensE1LaurensE1 Berichten: 892 Member, MFP Moderator MFP Moderator Berichten: 892 Member, MFP Moderator MFP Moderator
    Noteer je wel alles naar juiste hoeveelheid inclusief schatten? Kan nogal dat je onderschat wat je werkelijk eet.
Log In of Registreer om te reageren.